Accordéon diatonique * acordeon diatonic – Yannick Guyader (Astoura)
Bourrées et sautières * borrèias e sautièras – Camille Lainé & duo Abela-Vidal
Musique d’ensemble * musica a ua – Olivier Gitenait (Astoura)
Chants à danser irréguliers *cants a dançar irregulars – Mireille Loubet (Larèr d’Escòs)
Sauts de l’Arribèra – Chancaires de St Pèr de Lèren
bulletin d'inscription : www.loprimtempsdelarribera.com
Acordeon diatonic * Accordéon diatonique, Yannick Guyader (Astoura)
Yannick propose une journée de stage autour de la danse phare du Bourbonnais : la bourrée à 2 temps. Deux objectifs principaux : en premier lieu, le caractère de cette musique de danse, par le biais d’un travail autour de l’ornementation, du phrasé et de la cadence. Puis, divers procédés musicaux allant du contrepoint à l’accompagnement rythmico-harmonique, pour enrichir la pratique musicale, notamment dans le jeu en ensemble. * Yannick que perpausa ua diada d’estagi concentrada sus la borreia a 2 temps, dança emblematica deu Borbonés. Dus objectius màgers : tot purmèr, lo caractèr d’aquesta musica de dança, peu biaish d’un tribalh a l’entorn de l’ornementacion, deu frasat e de la cadéncia. Puish, procediments musicaus divèrs deu contrapunt enti’au companhament ritmic e armonic, entà enriquesir la practica musicau, notadament en lo jòc a ua. Conditions : 2 ans de pratique minimum. Matériel : accordéon sol/do, enregistreur son, papier à musique * Condicions : 2 ans de practica minimum. Materiau : acordeon sòl/dò, enregistrador, papèr de musica.
photo : Eric Pouyet
Borrèias e sautièras * Bourrées et sautières, Camille Lainé & duo Abela-Vidal
Camille Lainé vous convie à une journée dédiée aux bourrées (2 et 3 temps) et sautières, entre Quercy et Limousin, terrains de jeu favori du duo Abela-Vidal. Danseuse et transmetteuse des répertoires dansés de Gascogne, d’Auvergne et du Limousin, Camille Lainé abordera le mouvement mais aussi le rapport à la musique, à l’espace, au « danser ensemble » pour créer du lien et vivre pleinement les moments de bal. * Camille Lainé que’vs convida tà ua jornada dedicada a las borrèias (2 e 3 temps) e sautièras, enter Carcin e Lemosin, terrenh de jòc favorit deu duò Abelà-Vidal. Dançaira e passaira deus repertòris dançats de Gasconha, d’Auvèrnha e deu Lemosin, Camille Lainé qu’abordarà autanplan lo moviment com lo rapòrt a la musica, a l’espaci, au « dançar amassa » entà crear ligam e víver pleament los moments de bal.
photo : Laurent Mésaric
Musica a ua * Musique d’ensemble, Olivier Gitenait (Astoura)
Chaque instrumentiste peut trouver sa place dans un groupe, tout en créant des arrangements pour jouer avec les autres. Le stage est accessible à tous les musiciens maîtrisant leur instrument, et capable de reproduire une mélodie d’oreille. Les thèmes abordés sont issus du répertoire traditionnel à danser du Centre-France, et seront transmis à l’avance en audio et partitions.Éléments développés : les cadences, le groove, l’ornementation, la variation mélodique, le contre-chant, gestion des timbres et des intensités, la mise en place, la conduite d’un répertoire de bal ou de concert. * Tot instrumentista que’s pòt har la plaça tà musiquejar dab los autes ! Olivièr, musicaire-pedagògue, que perpausa ua diada de practica musicau, dab la tòca de perméter a cadun de préner plaça hens lo grop, en tot crear adobaments. L’estagi qu’ei arcuelhiu entaus musicians mestrejant l’instrument e capables de reprodusir ua melodia d’aurelha. Los tèmas abordats que son gessits deu repertòri tradicionau a dançar deu centre de França, enviats en audiò e particion per avança. Elements desvolopats : las cadéncias, lo groove, l’ornementacion, la variacion melodica, lo contra-cant, la gestion deus timbres e intensitats, la mesa en plaça, la conduita d’un repertòri de bal o de concèrt.
Cants a dançar irregulars – branlos arrepicats e rondas de la Lana * Chants à danser irréguliers – branles « arrepicats » et rondes de la Grande Lande, Mireille Loubet (Larèr d’Escòs)
Comment danser sur des musiques irrégulières ? Mireille abordera quelques rondes des Landes, recueillies par Félix arnaudin, et des branles en chaîne chantés de la vallée d’Ossau. On comparera les répertoires en partageant des connaissances, en s’attachant à trouver une qualité de mouvement qui mette en valeur le plaisir du chant et de la danse. On recréera un caractère festif et ludique des rondas corentas et des rondas copadas de la Grande Lande. * Quin dançar sus musicas irregularas ? Mirelha Lobet deu Larèr d’Escòs, qu’abordarà quauquas rondas de las lanas, recuelhudas peu Felics Arnaudin, e branlos en cadena cantats de la vath d’Aussau. Que s’i harà lo comparèr deus repertòris en partatjar las coneishenças, en tot estacà’s a trobar ua qualitat deu moviment, tà valorar lo plaser deu cant e de la dança. Que s’i crearà tornar un caractèr hestiu e ludic de las «rondas corentas» e de las «rondas copadas» de la Lana Grana.
Sauts de l’Arribèra, Chancaires de Sent Pèr de Lèren
Initiation aux Sauts béarnais, pour tous ceux qui souhaitent rentrer dans le cercle de la danse, aborder des sauts simples comme des sauts plus longs et plus denses. * Iniciacion aus Sauts biarnés taus qui vòlen entrar hens lo cèrcle de la dança, abordar los sauts simples atau com sauts din mei peluts.
Commentaires